Ongeveer drie weken voor de start van de vakantie krijg je alle laatste informatie via mail toegestuurd. In deze e-mail kan je de bagagevuller, medische fiche en onthaal- en vertrekregeling terugvinden. Je kan ook aanvragen om deze informatie via de post te ontvangen.
Wij voorzien vakanties voor een specifieke leeftijdsgroep. Onze animatoren maken dan ook activiteiten op maat van die groep. Daarom kiezen we ervoor om geen kinderen of jongeren mee te nemen die ouder of jonger zijn dan de leeftijdsgroep. Voor de inschrijving kijken we naar het geboortejaar. Enkel voor onze kadervorming kijken we naar de leeftijd in plaats van naar het geboortejaar. Voor de cursus animator moet je namelijk 15 zijn, voor de cursus hoofdanimator 16 en tot slot voor de cursus instructeur 17. Bij eventuele vragen over deze leeftijdsgroepen kan je ons steeds contacteren via info@krunsj.be of op het nummer 053 42 11 00.
Onze vakanties kunnen niet zonder competente begeleiding. Je kan altijd rekenen op onze enthousiaste animatoren die van een degelijke vorming genoten hebben en klaar staan om de vakantie van jouw kind onvergetelijk te maken. Er is telkens voldoende én ervaren begeleiding mee om je kind op een individuele manier te ondersteunen. Zo is er, naast de animatoren, telkens een hoofdanimator en coach aanwezig. De hoofdanimator begeleidt de animatoren, trekt de vakantie, bewaakt de kwaliteit van de activiteiten en evalueert de nieuwe (of minder nieuwe) animatoren. De coach ondersteunt de animatoren en laat hen groeien om vakantie na vakantie het beste van zichzelf te geven. Tot slot is er een animator die meer logistieke taken opneemt en wanneer nodig is er ook een ondersteuningsanimator voor de kinderen die wat extra ondersteuning kunnen gebruiken. Deze groep animatoren wordt ten allen tijde ondersteund door de educatieve medewerkers die tewerkgesteld zijn bij Krunsj.
Voor alle vakanties ben je via Krunsj verzekerd met een persoonlijke ongevallenverzekering. Voor buitenlandse vakanties voorziet Krunsj daarnaast ook nog een reisbijstandsverzekering. Een overzicht van onze polisnummers vind je in onze algemene voorwaarden. Meer informatie over de annulatieverzekering die we aanbieden voor onze buitenlandse zomervakanties, kan je hieronder vinden onder de vraag 'Wat indien ik mijn vakantie wil annuleren?'
Wanneer je een gsm of andere kostbare voorwerpen meeneemt op vakantie, dan doe je dit op eigen verantwoordelijkheid. Om de vakantiewerking niet te verstoren, is het niet toegelaten om je gsm tijdens de activiteiten te gebruiken. De animatoren spreken in het begin van de vakantie af op welke momenten dit wel kan. Voor sommige van onze jongerenvakanties vragen we bij de inschrijving ook (vrijblijvend) het gsm-nummer van de deelnemer. Dit doen we enkel in functie van de activiteiten op de vakantie (bijvoorbeeld zodat de animatoren je kind indien nodig kunnen bereiken tijdens activiteiten zoals een stadsspel of een vrij moment). We benadrukken graag dat het in geen geval verplicht is om een gsm mee te nemen op vakantie.
Je kan via de opmerkingen bij het inschrijven een gesprek aanvragen. Je wordt dan uitgenodigd via mail. Je kan ook zelf mailen naar info@krunsj.be met de vermelding waarom je graag een gesprek aanvraagt. Een collega neemt dan contact met jou op. Laat daarom zeker je telefonische gegevens achter.
Je kan je inschrijven op onze webstek via één van de vakantiepagina's of je kan telefonisch inschrijven door tijdens de kantooruren te bellen naar het nummer 053 42 11 00.
Je schrijft je in voor een Krunsj-vakantie via onze webstek of via de telefoon. Onmiddellijk daarna ontvang je een bevestiging via e-mail dat we je inschrijving goed hebben ontvangen. Na de verwerking van jouw inschrijving krijg je van ons een definitieve bevestiging met betalingsregeling toegestuurd. Dit kan zowel via mail als via de post. Ongeveer drie weken voor de start van de vakantie krijg je alle laatste informatie toegestuurd.
Wanneer je kind een specifiek dieet moet volgen (glutenintolerantie, lactose-intolerantie, allergieën ...) kan je dit noteren onder de opmerkingen in de tweede stap van het inschrijvingsproces. We proberen in overleg met het vakantiedomein of de traiteur steeds zo goed mogelijk aan deze voedingsvoorkeuren te beantwoorden. We kunnen dit niet altijd garanderen, maar zoeken samen steeds een oplossing. Gelieve er rekening mee te houden dat we deze informatie steeds minimum twee weken voor aanvang van de vakantie moeten kennen, zodat de nodige voorbereidingen kunnen worden getroffen. Het volstaat dus niet om deze voedingsinformatie enkel op de medische fiche te noteren die je bij de start van de vakantie aan de animatoren bezorgt.
Bij uitgebreide en/of ernstige allergieën, vragen we om telefonisch contact met ons op te nemen voorafgaand aan de vakantie. Dit liefst zo snel mogelijk en ten laatste twee weken voor aanvang van de vakantie. Zo kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Je kan al deze kortingen uiteraard ook combineren.
De kortingen die je aanduidt, worden pas in rekening gebracht bij de verwerking van een inschrijving en staan vermeld op de factuur die je krijgt.
Onze Krunsj-vakanties zijn inderdaad fiscaal aftrekbaar. We sturen het fiscaal attest automatisch naar je op indien je aan de volwaarden voldoet. Je hoeft hiervoor dus zelf geen actie te ondernemen. Je mag dit fiscaal attest tegen begin februari in je mailbox verwachten. Voor meer informatie verwijzen we graag door naar de webstek van de Vlaamse Overheid.
Vanaf 27/01/2022 worden de fiscale attesten opgemaakt met het rijksregisternummer van het kind en het rijksregisternummer van de betaler.
Bij een eerste inschrijving word je automatisch uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Dit doen we bij voorkeur thuis zodat we samen de ondersteuningsnoden en mogelijkheden kunnen bekijken. Zo kunnen we ook alvast kennismaken met jouw kind. Het gesprek kan indien gewenst ook digitaal of op ons kantoor in Aalst doorgaan. Je ontvangt hiervoor een uitnodiging via mail na de inschrijving. Er is op dat moment nog niets bindend en de aanvraag kan op basis van het gesprek ook nog steeds gewijzigd worden.
Meer info over onze inclusie-procedure kan je hier vinden, maar wordt ook verder verduidelijkt tijdens het gesprek.
Wanneer ‘extra ondersteuning’ wordt aangeduid, volgen we onze inclusie-procedure. We vinden het hierbij belangrijk om voor elk kind op maat te werken en zoeken daarom naar gepaste begeleiding. Dit kan even duren, waardoor de inschrijving niet direct bevestigd kan worden. Van zodra de begeleiding gegarandeerd is, wordt de aanvraag bevestigd. We houden je hiervan op de hoogte, alsook wanneer we de nodige ondersteuning niet zouden kunnen bieden.
Wanneer een bepaalde opmerking wordt meegegeven, nemen we ook eerst even contact op om deze opmerking te verduidelijken. Dit kan telefonisch of digitaal. De inschrijving wordt daarna bevestigd indien we de nodige ondersteuning kunnen bieden.
Je kunt op elk moment de inschrijving voor je vakantie schriftelijk annuleren. Afhankelijk van het moment waarop je annuleert en of je een medisch attest hebt, gelden er bepaalde annulatiekosten. De annuleringsvoorwaarden voor onze wintervakanties kan je hier terugvinden, deze voor onze zomervakanties kan je hier terugvinden.
Bij onze buitenlandse zomervakanties kan je tijdens het inschrijvingsproces kiezen voor een annulatieverzekering. Deze kostpijs hiervan bedraagt 6,5% van de totale reissom (inclusief kortingen), met een minimumprijs van €25. Hier kan je een beknopt overzicht terugvinden van de situaties waarin deze annuleringsverzekering tussenkomt. De uitgebreide algemene voorwaarden omtrent deze annulatieverzekering, kan je hier terugvinden. Indien je voor deze annuleringsverzekering kiest, kan je (indien je aan de voorwaarden voldoet) rekenen op een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld (enkel de meerprijs die je betaalde voor de annuleringsverzekering, wordt hierbij niet terugbetaald). Indien je niet voor een annulatieverzekering koos (of indien je niet aan de voorwaarden voldoet), gelden onze algemene annuleringsvoorwaarden.
We doen er uiteraard alles aan om dit te vermijden, maar in uitzonderlijke situaties zijn we soms genoodzaakt een vakantie te annuleren. In dit geval word je door één van onze medewerkers gecontacteerd en kan je telkens rekenen op een volledige terugbetaling van de inschrijvingsgelden.
Zit jouw vraag er niet tussen, neem gerust contact met ons op!